Tussen kassen en twee uitvaarten

10 januari 2017 - Penang George Town, Maleisië

Het was een vroegertje vandaag (07.00 uur). We hadden een rit van ruim 6 uur voor de boeg. Dat had de helft sneller gekund, maar wij vinden binnendoor nu eenmaal leuker. Heerlijk ontbeten op het balkon met zicht op de bergen met een opkomende zon. Een mooi begin van de dag.

We gaan op weg nadat we hebben uitgecheckt. Een groot deel gaat over de weg waar wij gisteren verkeerd gereden zijn. Het is maar goed dat we niet tot die kruising doorgereden zijn, want dat was nog eens 50 km verder :-). Het loopt voorspoedig tot de Tom Tom ons een klein straatje instuurt. Dwars tussen de kassen door. Er kan net 1 auto rijden. Een paar keer komen we auto tegen en dan is het aan Har zijn rijkunsten te danken dat we zonder schade door kunnen rijden. Maar toch heeft het ook wel wat. De mensen kijken ons soms wat raar aan. Twee van die blanken broeders op hun eigen terrein. Maar we zwaaien vriendelijk naar iedereen en krijgen altijd een gulle lach terug. Ook van een meisje dat haar lange haar stond te kammen op de veranda. Dat was zeker 1.20 meter lang. Dit is geen info waar jullie iets aan hebben, maar vind het gewoon leuk om te vertellen hihi.

Op een bepaald moment komen we weer op de doorgaande weg uit. De bestuurders zijn echt knetter gek. Vooral de bestuurder van vierwheeldrive's. Die rijden gewoon op de andere weghelft en als er een auto komt, duwen ze je gewoon aan de kant. We zijn het inmiddels gewend.

Onderweg zijn we getuigen van twee uitvaarten. De eerste is een grote stoet lopende mensen met de lijkwagen en muziek en nog twee mannen met vlaggen ervoor. De hele stoet hebben we niet kunnen fotograferen. Al moet ik eerlijk bekennen, dat ik mij ook wel een beetje schaam dat ik dat gedaan heb. Excuses als ik jullie hiermee kwets. De tweede moet kennelijk verder weg, want daar rijdt een soort vrachtautootje voorop met twee vlaggen en een man die in de laadbak op een trommel slaat. Daarachter een busje met de kist erin. Dit is de lijkwagen denken wij. Er zit namelijk een grote ruit in zodat je de kist goed kunt zien. Daarachter veel auto's en scooters die de rol van verkeersregelaar hebben. Is toch een bijzonder gezicht.

Onderweg komen we echt ogen te kort. Wat een chaos is het soms. De wegen gaan van 3 rijstroken ineens naar 1 en vervolgens weer naar 3. Dat is niet 1x, maar gebeurt kilometers achter elkaar. Iedereen dwingt zijn plek op de weg af. Langs de weg staan overal etensstalletjes. Vreselijk vinden we dat haha.

Dan komen we bij de weg over het water naar de brug voor Penang. De weg over het water is 13,5 kilometer lang. Dat is een knap stukje vakwerk om zo'n lange brug in het water te maken. In de buurt van George Town is het echt niet normaal zo druk. We zitten gelukkig buiten George Town en brengen de auto zonder schade bij het hotel. Vandaag leveren we de sleutel in. Op Penang willen we een scooter huren om zo het eiland te verkennen.

We lopen een rondje over het strand achter ons hotel om een eerste indruk op te doen. Heerlijk weer en leuke omgeving. Het verhuurbedrijf voor de scooters hebben we ook al gevonden. Dat gaat helemaal goed komen. In de bar van het hotel nemen we een drankje en gaan dan even naar onze kamer om te chillen, zodat we straks fris en fruitig zijn voor het avondeten. We hebben een leuke en enerverende rit gehad. De komende dagen lekker rustig aan en genieten van het mooie weer en omgeving.
Groetjes van ons, De wegpiratenontwijkers :-).

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Zhufkes:
    10 januari 2017
    Hallo alle bij dus jullie hebben heel wat kilometers gereden om op de plaats van bestemming te komen maar het verkeer is daar nog wat om dat te veranderen nu hier verandert het weer ook niet veel er vallen nog steeds nog een bui ik ga Woensdagochtend naar Peter en Sjannie daar ik het Zaterdag heb af gezegd door de gladheid nu nog veel plezier gr pa
  2. Nicole:
    10 januari 2017
    Die lange rit was het dubbel en dwars waard. Wauw wat mooi!
  3. Willy:
    Hallo kilometervreters,

Het was dus weer een bijzondere rit, maar zo beleef en zie je wel van alles! Prachtige foto's weer!

Volgens mij moet je daar wel af en toe stalen zenuwen hebben om in het verkeer te kunnen rijden, maar Harry brengt jullie iedere keer zonder kleerscheuren op de plaats van bestemming ;-)

Waar jullie nu zitten ziet er ook weer prachtig uit, je kan het een stuk slechter treffen :-)

En morgen weer op de scooter op pad, ik ben benieuwd wat jullie dan allemaal weer te zien krijgen.

Tot morgen!

Willy
  4. Hong Wisse:
    10 januari 2017
    Leuk dat jullie nu op Penang zijn jaren geleden hebben wij in het Equatorial hotel gewoond ze hadden toen op Penang een fraaie vlindertuin ook hebben wij de Kek Lok Tempel bezocht dat was een verrassing er is ook nog een botanische tuin, aan de west kust zijn veel hotels voor strand vakanties.
    Geniet van het mooie eiland en vooral van elkaar.
    Groetjes Hong en Gilles
  5. Noura:
    10 januari 2017
    Het ziet er weer prachtig uit, en de reisverhalen zijn om te smullen. Herma, je bent een geboren schrijver! In geuren en kleuren neem je ons mee in jullie reis. Zelfs met dit druilerige en koude Hollandse weer weet je het zonnetje op mijn gezicht te toveren!