Veel dieren gezien, maar geen Big five

22 juni 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Vandaag heel de dag in het nationale park geweest. Qua natuur de mooiste die we tot nu toe gezien hebben. In dit park zijn veel moerassen,  veel waterpoelen, bergen en grote open vlakten met veel groen. Helaas geen olifanten of neushoorns. Over het luipaard maar niet te spreken. Volgens alle borden moet de Big five hier aanwezig zijn. We hebben dan wel niet alle vijf de dieren die tot Big five behoren  gezien, maar dat mag de pret niet drukken.

We hebben vandaag weer nijlpaarden gespot. Grote groepen midden in het park. In St. Lucia leven de meeste nijlpaarden bij elkaar. We hebben ook veel herten gezien, ibissen, zebra's, apen en buffels. Het blijft geweldig mooi om naar te kijken. Daar krijgen we geen genoeg van.

Het nationale park ligt aan de kust. Op verschillende plaatsen komen we op het strand echt heerlijk. Het strand is nagenoeg verlaten. We hebben het voor ons zelf. We voelen ons een beetje alleen op de wereld. Maar dan in positieve zin.

Voor we het door hebben, is de dag al weer voorbij. We willen voor het donker bij ons hotel zijn. Overal staan borden: met pas op voor nijlpaarden. De eigenaar van het hotel van de Duitsers heeft gezegd dat je normaliter wel naar buiten kan als het donker is, maar op het moment is er een nijdig nijlpaard dat van alles aanvalt. We vinden nijlpaarden leuk, maar om nu aangevallen te worden, daar hebben we geen zin in haha.

Vandaag was de laatste dag dat we in een nationaal park waren. De komende dagen zijn we meer aan het strand. We verwachten niet nog een olifant of ander groot wild tegen te komen. De komende 4 dagen is het een beetje afbouwen. Al vinden wij dat super jammer. We zijn naar Zuid Afrika gekomen voor de dieren. Na 4 dagen strand, vliegen we naar Dubai, waar we drie dagen blijven en dan is de pret helemaal over. Maar......daar willen we helemaal nog niet aan denken.

Jullie zijn weer helemaal bij. Het weekend staat bijna voor de deur.

Groetjes van de dierenspotters

1. Willy:
    Hallo dierenspotters,

Wat een prachtige foto's weer, ik vind vooral die zonnende aap erg grappig. Of hij ziet eruit dat hij aan het zonnen is ;-)

Nee, een nijlpaard achter je aan, dat wil je zeker niet. Ze zien er leuk uit, maar het is toch een paar honderd kilo wat je dan achter je aan krijgt .

Nu dus al een beetje afbouwen, maar je hebt toch nog een week voordat jullie weer op Nederlandse bodem staan....klinkt best nog wel ver weg .

Hier is het net begonnen met onweren en valt er regen. De tuin is blij, want die kon wel wat water gebruiken. Morgen rond de 23 graden.

Geniet nog maar weer lekker van al het moois!

Groetjes van de bijna weekend hebbers
  2. Monique Van Egmond:
    Heel veel plezier nog.
  3. Gerrit & Hetty:
    22 juni 2017
    Hoi vogelaars , ik denk dat dit de Hadada-ibis is, de meest algemene in Zuidelijk Afrika. In de groep vogels op de andere foto ontwaarde ik nog een Nijlgans, hier wel bekend. Mooie foto's trouwens, vond die zeevisser erg mooi met die ruige zee en de bergen op de achtergrond. Groeten van Gettybo
  4. Nicole:
    23 juni 2017
    Mooie foto's! Lijkt me geweldig om te zien.
  5. Aart en Ria:
    23 juni 2017
    Wat een moois hebben jullie weer gezien. Geniet nog even.
  6. Marius:
    Herma en Harry,
    Fatastisch mooi en interessant wat jullie meemaken in de woeste natuur.

Als jullie weer thuis zijn en het boek komen laten zien dan heb ik voor jullie de krant Trouw bewaard die gaat over "De gevaarlijke bewoonde wereld"
    zonder nijlpaarden maar dar val ik jullie nu niet mee lastig.
    Een goede reis naar huis gewenst. groeten van Marius
  7. Rita en Jos:
    24 juni 2017
    Hallo Big five spotters,
    Jammer dat je ze niet allemaal gezien hebt.
    Maar de leeuwen van zo dichtbij met hun prooi was ook heel bijzonder om dit zo te zien.
    Mooie foto's en bijzonder mooie lokaties in de bush..
    We krijgener zin in.
    Nog even geduld voor ons.
    Maar het lijkt ons ook leuk een game drive.
    Zeker nu ik jullie filmpje gezien heb roept gelijk herinnering op toen ik in in de buurt johannesburg was.
    Geniet er nog maar van.
    Groetjes van de meespotters