In welk jaargetijde hebben wij vakantie???? 😊

10 juni 2022 - Flachau, Oostenrijk

We waren vanmorgen optimistisch ingesteld en vertrokken zonder ons regenpak aan te trekken. Na een paar km hebben we dat snel hersteld haha. Het is altijd een kleine operatie om het regenpak aan te trekken, maar als we het pak aanhebben is het super comfortabel. Het helpt tegen de regen en de kou. We waren niet de enige die hun regenpak aan hadden. Groepen fietsers kwamen we tegen. Zij waren ook goed ingepakt.Volgens 1 van onze medereizigers bestaat er geen slecht weer, maar wel slechte kleding. En daar heeft hij gelijk in.

We hebben een prachtige tocht door de bergen gemaakt op weg naar een kasteeltje. We vroegen ons onderweg wel af in welk jaargetijde we op vakantie zijn gegaan 😊. De hoogste temperatuur die we vandaag gehaald hebben was 11 graden en de laagste ….. 4 graden. Terwijl we onderweg waren heb ik voor de lol een liedje ‘gecomponeerd’.  Nou gecomponeerd is wat overdreven. Heb tekst op een bestaand liedje gemaakt. Har hoorde mij halverwege de rit zingen. Je gaat gekke dingen doen zo achter op de scooter 😊. Om jullie een beeld te geven heb ik een stukje weerbeleving gefilmd en het gecomponeerde lied haha.

Het kasteeltje was erg leuk. Een deel was gerestaureerd en met de audio tour leerden we meer over de geschiedenis. We hebben ons nog even als kasteelheer en jonkvrouw verkleed. Ja, je doet soms gekke dingen 😊. Tijdens de terugweg was het iets warmer. 5 graden ipv 4. Voor morgen wordt beter weer voorspeld.

HET WEER ZIT NIET MEE, MAAR DAT IS ALTIJD BETER DAN DAT HET WÉÉR NIET MEE ZIT……

In een oud stadje hebben we laat geluncht. Terwijl wij daar waren, kwam er een bruidspaar voorbij. Lopend door het dorp. Grappig om te zien dat de lederhose hier echt als gelegenheidskleding wordt gedragen.  Op de terugweg werden we tegen gehouden door een brandweerman. Een stuk verder bleek een cementwagen gekanteld te zijn. Hij lag dwars over de weg. We hebben niet geteld hoeveel hulpverleners er waren, maar het waren er minimaal 20. Na een kleine omweg zagen we dat er een kraanwagen gearriveerd was om de cementwagen op te takelen. Er zat schot in de zaak 😊.

Inmiddels zijn we veilig ‘geland’ bij ons hotel. Ondanks het minder goede weer hebben we een leuke dag gehad. Al verlangen we wel naar de zon.

IK HOEF NIET ZO NODIG NAAR DE ZON, MAAR HIJ MAG WEL NAAR MIJ KOMEN.

We wensen iedereen een fijn weekend!

1. Willy:
    10 juni 2022
    Brrrrrr, dat zijn geen fijne temperaturen om op je vakantie te hebben 🥶. Heeft Harry geen koude handen, omdat hij zonder handschoenen aan het rijden is?

Ik zag op het nieuws dat er mooi weer aankomt bij jullie. Dus dat zingen heeft 👍🏻 geholpen 😉

Die kasteeltjes zagen er leuk uit en je kon weer even een beetje opdrogen 😆

Nu weer terug in het hotel, een warme douche/bad en je bent weer op temperatuur 😄
  2. De Heesbeestjes:
    10 juni 2022
    We hebben het niet echt koud gehad. Har rijdt altijd zonder handschoenen, behalve in de winter.
    Ja het weer wordt beter. Sing a song tra la la 🙂.