Van alles een beetje :-)

16 juni 2018 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Vandaag veel kilometers gereden door een mooie omgeving. We kwamen al snel in de bergen terecht en dan wordt het vanzelf mooi. Veel kleine woongemeenschappen, oude panden, auto’s en vrachtwagens met bomen. We hebben vandaag ook veel campers gezien. Niet van die kleintjes, maar campers zo groot als een touringcar en natuurlijk een personenauto als aanhanger.

Onderweg hoef je, je nooit te vervelen. We reden langs een reclamebord met de tekst: Vind u een begrafenis te duur, laat u cremeren. 899 dollar. Dat vonden we toch wel wat bizar. Maar ook mensen die met borden langs de weg hun protest uitbrengen. We zagen o.a. een oude vrouw met een groot bord met daarop stop abortus.

Terwijl we over een brug reden die de verbinding vormde tussen de staat Washington en Oregon zagen we een mooie zeearend op een paal zitten. Daar heb ik helaas geen foto van kunnen maken. In de omgeving waar veel oesters geoogst worden (volgens mij heet dat zo) stonden langs de weg veel ijzeren beelden. Ook een grootste (kunst) oester ter wereld stond langs de weg.

Halverwege zijn we gestopt in de badplaats Cannon Beach. Een leuke badplaats met oude houten huisjes en een grote rots genaamd Hastack Roch net in de oceaan. Er hing een super leuke sfeer. En waar wij ons over verbaasde was het feit dat het overal vrij parkeren was. De afgelopen tijd waren wij veel geld aan het parkeren kwijt. Na een lekkere lunch zijn we weer verder gereden (we moesten in totaal bijna 600 km).
Het liep allemaal voorspoedig tot we in de buurt kwamen van ons hotel in Portland. Daar hebben we bijna 1 uur in de file gestaan. Pffffff dat was jammer, maar het hotel maakte alles goed. We hebben een mooie kamer met 3 wastafels?!?! en 2 tv’s. Je kan ook overdrijven haha.

Net lekker gegeten met een grote pint, want hier in Portland zijn wel 100 verschillende brouwerijen. Dat dan ook maar gelijk geprobeerd. Vandaag geen wilde verhalen of leuke voorvallen, maar wel van alles een beetje :-) en een paar leuke foto’s denken wij.

Fijn weekend allemaal! Groetjes van de Heesbeestjes.

1. Daphne:
    Leuke foto's! Fijne dag!
  2. Willy:
    Hallo kilometervreters,

Dat ziet er inderdaad mooi en gezellig uit. Na zo'n lange rit hebben jullie wel een pint verdient :-).

Mooie foto's ook!

Bijna keuzestress van welke wastafel je niet moet kiezen, hahaha.

Geniet van jullie nachtrust en op naar weer een leuke dag!

Groetjes van ons
  3. Zhufkes:
    16 juni 2018
    hallo dat zijn heel wat kilometers wat jullie hebben gereden dat is heen en terug naar groningen maar dan zie je wel veel ik heb net de was op gehangen en de bloemen beneden water gegeven ga nu een paar boodschapen doen nu nog veel plezier gr pa