Festivalletje en ik geef je een roosje mijn roosje.

17 juni 2018 - Portland, Oregon, Verenigde Staten

Vanuit het hotel gaat een shuttlebus naar het vliegveld waar we een dagkaart kopen voor het openbaar vervoer. We gaan met de tram vanaf het vliegveld naar downtown Portland. Vlak voor het centrum rijden we over een brug die sprekend op de Rotterdamse hef lijkt. Is het ent of we thuis zijn haha.
We weten dat vlak bij de brug een zaterdagmarkt is. Op deze markt bieden handwerkers hun waren aan. Direct als we uitstappen voelen we de sfeer van de markt. Er spelen overal artiesten en de kramen hebben echt leuke waar om te verkopen. Veel kunst, maar ook huisvlijt en natuurlijk heerlijk eten.

Gelijktijdig is er ook een Gay festival. Voor het festivalterrein staat al een lange rij met kleurrijke mensen. Er lopen extravagante types bij. Een man met blauwe panty’s, klein blauw broekje en kort hempje. Aan zijn hand voert hij een dame met een bloot bovenlijf en sterren op haar tepels. Haar haren zijn blauw. We zien ook types waarvan we niet weten of het een man of een vrouw is, maar ook mannen verkleed als vrouw. Kortom een bont gezelschap. Veel mensen dragen de regenboogvlag over hun schouders. We hadden al gelezen dat Portland een vrijgevochten stad was. Dat zie je hier op verschillende fronten terug. Het is leuk om naar te kijken en met de muziek erbij super gezellig.

Vanmorgen zaten we met een man uit ons hotel in de shuttlebus. Hij had hier jaren gewerkt en was een paar dagen terug om nog een keer de stad te bekijken. Daar werd hij niet vrolijk van. Hij vond dat er veel te veel bijgebouwd was. Verder was hij geen aanhanger van Trump (maar dat zijn wij ook niet haha). Wij kennen de oude situatie niet en vinden de stad gewoon leuk.

Van de markt gaan we naar het Washington park. Daar willen we een rozentuin gaan bekijken. We zijn weer op de tram gestapt en binnen no time zijn we bij Washington Park. Dit park is erg groot en met de shuttlebus worden we naar de rozentuin gebracht. In de tuin ruikt het heerlijk en zijn honderden soorten rozen. Echt schitterend. Volgens Har zijn we op de Keukenhof :-). Verschillende bruidsparen komen foto’s nemen. En een vrouw in een bordeauxrode jurk met 5 mannen. Volgens ons is niet 1 van de mannen de echtgenoot. Hoe het precies in elkaar zit weten we niet. Meestal zie je 1 man met meerdere vrouwen. Maar………misschien zijn hier de rollen wel omgekeerd haha.

Het is een leuk park en na een kleine lunch gaan we weer op zoek naar de shuttlebus die ons weer naar de tram kan brengen. We willen weer terug naar de markt en het festivalterrein. Het is daar zo gezellig. Zomaar op de hoek van de straat een bandje. We zien ook een zaak met donuts. Voodoo donuts. We hebben gelezen dat ze daar zeer bijzonder lekkere donuts hebben en hele speciale. Het leek ons leuk om daar een donut te halen. Toen we daar aankwamen, besloten we maar om dat niet te doen. Ze stonden in een lange dubbele rij voor de winkel. Het moet niet gekker worden. Mensen kwamen met dozen naar buiten. We hebben even naar binnen gekeken en geroken (erg zoet). Link om te kijken https://www.voodoodoughnut.com/doughnuts/

We luisteren bij verschillende bandjes en kijken onze ogen uit bij het festivalterrein. Dan pakken donkeren wolken zich samen en lopen we richting de tram. Dan denken veel mensen, want het is een stuk drukker dan vanmorgen. Als we worden opgehaald door de shuttle van ons hotel, verteld de bestuurder dat er een thunderstorm onderweg is naar Portland. Hij laat op zijn telefoon zien waar de hevige buien zijn. Bij terugkomst in ons hotel nemen we de gok en lopen naar het restaurant waar we gisteren ook gegeten hebben. Helemaal droog komen we daar niet aan, maar we zijn wel net binnen voor het echt losbarst. Als we klaar zijn met het eten, dan is het weer droog. Jullie liggen allemaal lekker te slapen en wij gaan even uitbuiken :-).

Een fijne Vaderdag straks. Wij hebben voor pa een levendige boodschap ingesproken en via de whatsapp verstuurd. We hopen dat hij het leuk vind. Zijn cadeau heeft hij al voor ons vertrek ontvangen. Groetjes van de Heesbeestjes.

1. Daphne:
    Fijne vaderdag!
  2. Monique Van Egmond:
    17 juni 2018
    Klinkt heerlijk die voodoo 🍩. Ben benieuwd wat er gebeurt als je er 1 eet....
  3. Willy:
    17 juni 2018
    Dat klinkt weer als een gezellige dag met veel kleurrijke indrukken.

Op die site van die voodoo donuts staan er wel heel veel, je zou er keuzestress van krijgen 😂! Maar ze zagen er wel lekker (zoet) uit. Sommige zou ik best wel even willen proberen 😋.

Misschien staat die bruid wel met al haar broers en neven op de foto 😉.

Gelukkig was die hoosbui van korte duur en konden jullie weer droog terug naar het hotel.

Jullie ook een fijne Vaderdag en tot morgen 😘😘😘
  4. Zhufkes:
    17 juni 2018
    goedemorgen als jullie waker worden nog bedankt voor de foto die heb ik ontvangen hoor nog bedankt ik ga bij WILLY mijn vaderdag vieren dat heeft ze gevraagd dus daar lopen ook nog verschillen de soorten mensen dus is niet alleen hier maar er is genoeg te zien en te beleven nu nog fijne dag gr pa en HARRY OOK NOG EEN FIJNE VADERDAG
  5. Nicole:
    18 juni 2018