Zo heb je niets en zo heb je er twee :-)

12 juni 2017 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Vandaag (zondag) de laatste zaken ingepakt. Nog even een bakkie bij mijn vader gedaan. Wilde nog even de laatste nieuwe boeken op mijn ereader zetten. Geeft hij een grote storing. We hadden nog 2,5 uur voor we naar Schiphol zouden gaan. Har nog snel naar de Mediamarkt. Die wilde hem graag helpen. Hij starte goed op tot de laatste stap. Grote fout. Ik gebruik de ereader elke dag en Har ging op zeker, koopt gelijk een nieuwe :-).

Thuis zetten we al de boeken erop. Har probeert de oude Ereader voor de grap. Doet hij het ineens weer. Ook op de oude Ereader komen alle boeken. Gelijk voor Har ook wat boeken erop. Zo hebben we er nu twee. Op dit moment zijn we op Dubai airport. Hebben net een vlucht van zes uur er op zitten. Om tien over zes landen we op Dubai. Bij jullie is het twee uur vroeger. Van uit de lucht is het een grote zandbak haha. De temperatuur is 34 graden. Hebben net wat rondgekeken. Dure zaken en met de onbemande trein naar een andere terminal. In onze buurt is een groep Indische mensen neergestreken. Zij zijn niet echt Okselfris brrrr. Straks vertrekken we voor een vlucht van acht uur. We zeiden tegen elkaar; stel je voor dat die niet Okselfrisse mensen bij ons in het vliegtuig zitten. Nou we hebben geluk :-) we zitten er precies tussen haha. Het is een grote groep. Naast het feit dat ze niet naar rozen ruiken zijn ze luidruchtig en onbeschoft. Er zit er 1 naast Har, maar die wordt door de Akela van de groep naar een andere plek gedirigeerd. Dat doet ze ook met andere passagiers. Har heeft mazzel, want net als de vorige vlucht heeft hij niemand naast zich. Toch zorgt de wijziging voor verwarring. De meeste hebben speciale wensen opgegeven. Door de wijzigingen weet de bemanning niet wat voor wie is. Ze houden met niemand rekening. Blokkeren de slurf en gangen in het vliegtuig. En tijdens het taxiën blijft een aantal niet op hun plaats zitten. De bemanning heeft het er maar druk mee. Nadat we opgestegen zijn horen en ruiken we niets. Dat duurt niet lang. Tijdens de lunch willen ze dubbel drinken, wiskey en alles wat er maar binnen te halen is. Het is een bijzonder stel. Net even met de WiFi in het vliegtuig contact met het thuisfront gehad. Bijzonder dat het kan :-). Rond zes uur landen we op Johannesburg. Bij jullie vijf uur. Het is maar een uur later in Zuid Afrika. Eind van de middag komen we aan in Johannesburg. Groetjes van de Heesbeestjes

1. Marius:
    Hoi oude buren,
    Fijn dat we Ann en ik mee mogen genieten van jullie reislust. Al zien we het niet we ruikwn het wel (:--).
    Je schrijft alsof we er bij zijn. Ik ben erg geinteresseerd in het wereldbolletje bijzonder in Afrika. Nog meer speciaal in het zuiden waar we van zongen Sai Marijs...
    Dus blijf schrijven, wij reizen met jullie mee. Hartelijk dank, geniet ze groet van Ann en Marius
  2. Willy:
    Hoi,

Leuk dat we gelijk al een verslag ontvangen, hadden we niet gedacht ;-).

Dan is zo'n vliegtuig maar klein als je van die niet zo oksels frisse mensen naast je hebt :-0. Hopelijk houden ze hun armen een beetje naar beneden....
    En wat een geluk dat Harry niemand naast zich heeft zitten, scheelt toch weer een 'luchtje' !

En inderdaad is het bijzonder dat jullie hoog in de lucht zitten en heel wat kilometers ver weg, en we gewoon met elkaar kunnen kletsen .

Goede reis nog verder en tot horens.

Groetjes van ons xxx
  3. Gerrit & Hetty:
    12 juni 2017
    Hey vakantie gangers, veel plezier daar in het Zuid Afrika!
    Gr. Hettty & Gerrit
  4. Rita en Jos:
    12 juni 2017
    Hoi, heestbeestjes nou ik rook ze ook bijna maar ik heb van meer mensen gehoord dat het niet echt een fris volkje is.
    Ik heb ooit eens gereisd met iemand 9uur lang die een combinatie van knoflook en verse uien en alcohollucht bij zich had en die man ademde ook nog zwaar in en uit. stephan en ik kwamen groen het vliegtuig uit we wisselende om de paar uur van stoel, niet te houden een stijve nek om niet in de ademtocht te moeten zitten.
    Dus ik beleef het bijna op nieuw.
    Lees lekker op jullie duo ereader haha, op naar het volgende verslag. We reizen weer mee hoor.
    Dus de beren zijn al gespot bij deze.
    Geniet ervan liefs van de
    De Beertjes